Tuesday, November 23, 2010

:: Aku Dan ..... ::

Aku mendirikan menara,menyusun arca dlm diri
menyatahkan bagian dendam paling dalam
ketika lampu menyuramkan silau ..aku mengarangkan ayat dari 
perenggam yang putus,menyambung semula makna yg hilang
memilih kata atas nama cinta..membentuk kasih dari palet kaca yg terlalu luka

aku mendirikan bentuk dan ruang
menyidai perca pembalut seksa,menghias cahaya dlm gelita
memenuhi ikrar yg tak terbaca,menyimpan sesosok derita
dalam untaian cerita.selagi zaman mematuhi warna
pengembaraan tetap mencari makna.

Aku mendirikan gugusan luka
yang memisahkan masa dan warna..yg memisahkan rasa dan cinta
yang memisahkan kasih dan sayang..
bukan kehamdalan tetapi suratan hayat
menjadikan dendam semakin dalam..

Aku hanyalah patung..yg menjadikan catatan cinta
apabila catatan nnya selalu menjadi cacat..dan tercela..
**i loveu**

No comments:

Post a Comment