Thursday, November 25, 2010

:: Perjalanan Mencari "AWAK" ::

Dosakah aku...
Mencintaimu...inginkanmu...
Aku menjadi diri sendiri...tak peduli kata dunia...
Ku nanti hari ketika...
Cinta datang...Cinta menang...
Perlukah aku jangan menyerah..
Mereka bukan hakimi kita...
Rasa yang mempersatukan kita...
Cinta yang mempertahan kita...
Oh Tuhan dengarkan doa...
Cinta dan rasa bersatu di doa...
Berharap cinta kita yang akan menang...


Bait-bait lirik itu betul2 membuatkan aku mengingati sesuatu...
Aku tidak melawan arus untuk melanggar normal kehidupan serta batasnya...
Aku juga manusia biasa..penuh kekhilafan dan penuh kekurangan...
Terkadang aku perlu berkata jujur supaya aku tdak hipokrit dengan diri aku sendiri...
Cerita tentang perkara-perkara yang telah berlalu...


Aku pernah merasakan bagaimana rasanya cinta yg hadir itu cuba diputuskan...
Cuba dipisahkan...
Perit dan pedih bila hati disiat-siat...
Aku bagai berperang dengan dunia dan perasaan diri sendiri dan dengan mereka disekelilingku...
Aku tidak cukup tabah menerima dugaan dari Illahi...
DAN aku memohon agar aku tidak dipertemukan dengan ujian sebegitu lagi...


Sungguh sukar untuk menggapai satu Cinta...
Cinta yg benar..Cinta yang bakal memenangi hati...DAN
Cinta yang memenuhi kelapangan jiwa....


Sesungguhnya perjalanan untuk memenangi Cinta bukan mudah...
Banyak air mata yang pernah tumpah...
Jauh sudah kaki melangkah...puas sudah mata ini memandang sepanjang perjalanan mencari
Sebuah Cinta dan Kasih Sayang...


Jika kali ini CINTA aku itu telah MENANG...
Dan ia tidak mudah untuk terus mempertahankan kemenangannya....


"CINTA apabila ia berputik dan mekar...Segalanya akan kelihatan indah dan rapi tanpa cacat celanya...
Tetapi apabila ia mula pudar dan layu...yang baek akan menjadi nista,yang buruk sedikit akan dibesarkan cariknya...Pilihlah jalan CINTAmu..."


to Mr.Secret....
from YOUR SECRET ADMIRE.....

No comments:

Post a Comment