Thursday, November 25, 2010

:: Bila Saya Dah Mula Suka Awak ::

Siapa kat yang belum pernah merasakan jatuh cinta? Aduh, kasian sekali yang belum pernah merasakan indahnya jatuh cinta, hehe...(gelak megusik...)
Sekarang nie,aku  tidak akan pernah bisa terlepas dari api asmara dalam kehidupan ini. Tanpa diundang dan tanpa diharapkan perasaan suka, sayang, ataupun cinta itu akan muncul dengan sendirinya kepada aku, bahkan kepada seseorang yang tidak pernah terduga olehku. Lalu apakah perasaan gejolak asmara itu? Apakah perasaan itu muncul memang didasari atas perasaan cinta? Apakah perasaan itu muncul kerana rasa sayang? Ataukah hanya sekedar suka? Ternyata makna kata tersebut memiliki perbezaan errti yang jauh mendasar. 

Bila aku SUKA dengan dia, aku nak dapatkan dia hanya untuk keegoisanku. Saat aku MENYAYANGI dia, hal yang ingin aku lakukan ialah membuat dia bahagia dan tak ada niatan sedikit pun untuk menyakiti hatinya. Saat aku MENCINTAI dia aku akan melakukan apapun untuk kebahagian dia, dengan mengerahkan seluruh kekuatan jiwa dan ragaku.

Saat aku MENYUKAI dia, saat dia berada disampingku hal yang mungkin aku tanyakan, "Awak suka saya x?"...(tapi mesti aku malu nak tnya...) Saat aku MENYAYANGI dia, disaat dia berada disampingku hal yang mungkin aku tanyakan, "Bolehkah saya sayangkan awak?". Saat aku MENCINTAI dia, saat dia berada disampingku hal yang akan aku nak lakukan ialah akan menggenggam erat tangannya... Dan mengatakan, "Aku cinta padamu"...Heeeeeeeeee...:p

Bila aku cuma sekadar SUKA disaat dia bersedih, aku akan berkata, "Sudahlah, jangan
menangis." Jika aku SAYANG padanya, disaat dia menangis aku akan menghapus air matanya, mendengarkan keluh kesahnya, dan berkata, "Jangan menangis lagi, aku ikut sedih melihat kamu sedih". Aku memang benar-benar CINTA padanya, disaat dia menangis, aku ingin segera memeluk dia dan membiarkannya menangis dipelukmu sambil berkata, "Mari kita selesaikan masalah ini bersama."...(Dalam mimpi aku je laaaaa...)...;p

Bila aku SUKA, saat aku melihatnya aku akan berkata, "Saya tenang bersama awak." Apabila rasa itu SAYANG, disaat aku melihatnya aku akan melihatnya dari hatiku dan bukan mataku. Apabila itu CINTA, disaat aku melihatnya dan akan berkata,"Awak adalah anugerah terindah yang pernah Tuhan berikan
Untuk saya..."..(Bila la aku nak boleh cakap depan dia cam tu....:)

Bila orang yang aku SUKA menyakiti hatiku, aku rasa cam nak marah n tak mau cakap n dia..(waaaa...mcm je aku penah cakap n dia...hehe...)

Bila orang yang aku SAYANG menyakitiku, aku rasa macam nak nangis je...(alaaaa...macam la dia tahu aku ni sayang kt dia....hehe..)
Bila orang yang aku CINTAI menyakitiku, aku pujuk hati aku... "Tak apa dia hanya tak tahu apa yang dia lakukan."...(alamak....pernah ke dia wat aku sakit ati....rasanya xpernah pun...sbb dia pun xtau aku suka dia....hahaha...)

Bila SUKA kat dia, aku rasa macam nak MEMAKSANYA untuk suka kat aku gak...(tak masuk akal kan....)

Bila SAYANG kat dia, aku akan MEMBIARKANNYA MEMILIH...(lagipun dia xtahu yg aku sayang dia....lalalala....)
Bila CINTA kat dia, aku akan selalu MENANTINYA dengan setia dan tulus...

Bila aku SUKA, aku akan menemaninya bila itu menguntungkan.
Bila aku SAYANG, aku akan menemaninya disaat dia memerlukan aku.
Bila aku CINTA, aku akan menemaninya disaat bagaimanapun keadaannya.

SUKA adalah hal yang menuntut...

SAYANG adalah hal memberi dan menerima...
Sedangkan CINTA adalah hal memberi dan memberi dengan kerelaan hati....


Apa pun perasaan itu, aku rasa sudah keharusan bagi aku untuk mencintai pujaan hati kita secara tulus. Bukankah cinta itu indah apabila kami mahu saling berbagi rasa?
 
 
 
Buat mr.Secret....
wif love your secret admire.....:)

No comments:

Post a Comment