Saturday, November 27, 2010

:: BILA BELUM BERSEDIA ;;

Buat bodohlah akan perasaan aku itu,
Bilamana aku rasa yang aku amat dahagakan cinta.
Padahal aku tahu yang aku tidak mampu penuhi cinta tersebut.
Kerana sebenarnya dia belum lagi bersedia.

Jangan kau bermain kata dusta dengan si dia,
Pabila hatinya masih belum sedia untuk berdua,
Kerana dia hanya akan melukakan hati ku,
Hati yang mengharap akan sesuatu dari dia.

Ya,
Mungkin aku amat sayangkan dia,
Aku takut suatu hari nanti,
Seseorang akan mengambil dia,
Dimana ketika itu aku tidak mampu berkata apa.

Oleh kerana itulah,
Aku tipu diri aku sekarang ini,
Aku  cakap aku xsayang dia,
Aku cakap aku xcinta dia,
Aku cakap aku xperlukannya,
Padahal
Aku hanya
Takut kehilanganya di hari kelak.

Sekarang aku begitu,
Masih menipu diriku,
Padahal hati aku masih belum bersedia menyatakannya.

"Hei bahlul,(bahlul ke diriku ini)...:)
Kau tidak tahukah yang Pencipta kau akan tolong kau jika kau iklhas dan betul-betul ingin memiliki putera idaman engkau?
Tidak mengisytiharkan diri sebagai pasangan kekasih tidak bermakna kau tidak akan mengahwini dia.

kau silap konsep.
Itu konsep manusia cipta.
konsep tuhan telah lama tersedia.

Kalau
Kau sayang dia,
Kau berdoa dengan Pencipta kau,
Mintak dia jodohkan dengan kau
Pabila kau SUDAH BERSEDIA KELAK.
Tidak perlu kau berpasangan sekarang bilamana kau belum bersedia untuk berkahwin."

No comments:

Post a Comment